38_triomfar a la vida

publicat el divendres 22 febrer 2013

Cada cop és més complicat aconseguir feines interessants, sobretot si ets vols guanyar les garrofes com a professional autònom de caire creatiu (creative freelance). Però alhora, gràcies a Internet i les xarxes socials, ara tens més facilitats per fer sobresortir el teu talent enmig de la multitud i reeixir en l’intent. Això sí, primer t’hauràs de treballar una bona reputació per consolidar la teva ‘marca personal’ i així guanyar ‘visibilitat’.
Jo, per aprendre a ‘generar confiança’, he assistit a algunes sessions en grup a càrrec de reputats gurus i coachs especialitzats en el tema, i d’entrada tots et diuen que t’has de ‘posicionar’ com un expert en la teva matèria, la que realment t’apassiona (i que no sempre coincideix amb els estudis que has cursat, per cert), malgrat que encara no ho siguis! I la millor manera de començar és penjant el teu currículum al web LinkedIn, una plataforma estrictament per a professionals que se suposa és molt útil per establir bons contactes, i amb una mica de sort i molta constància, trobar-hi feina adient al teu perfil. Sí, és molt fàcil de dir, però t’hi pots passar 3 dies sencers fins que el tens complert… A part, no està de més que també pengis el teu currículum a borses de treball online, com Infojobs i similars. En qualsevol cas, hauràs de tornar a introduir totes les teves dades en cadascuna d’elles, i a sobre, per poder optar a qualsevol oferta laboral, necessitaràs redactar l’imprescindible ‘carta de motivacions’ i l’habitual ‘carta de presentació’.
Arribats a aquest punt, és molt recomanable obrir compte al Facebook i al Twitter —si és que encara no n’ets usuari!— per començar a bombardejar la xarxa amb petites píndoles d’informació que et consolidin com un autèntic ‘crack’ en el teu camp; però és clar, abans et caldrà crear un bloc personal on publicar posts amb les teves reflexions i/o experiències. Doncs au, a dominar l’art del blogging i a parir-ne un de ben atractiu, que no et pots pas permetre ser un “cutre”.
Però resulta que tot això no és suficient, perquè ara no ets ningú sense un bon portafolio, una mena de carpeta online —a la vista de tothom— on exposar els teus treballs anteriors i projectes futurs. Però donat que ens estem convertint en éssers purament audiovisuals, els hauràs de resumir en vistoses imatges, preferiblement en moviment; així que com a mínim t’hauràs de treballar unes bones fotos, i si és possible, dedicar unes quantes hores a editar un vídeo ben parit (això sí, no superior al minut de duració, que sinó, ningú se’l mirarà!).
El cas és que, per quan finalment has enllestit tots els teus avatars i demés collonades, resulta que fot més d’un any i mig que perds el temps a Internet, actualitzant els teus perfils i veient què fan els altres, així que amb prou feines has creat res de nou. És llavors quan t’adones que els que triomfen en aquesta vida són precisament els que es concentren a fer allò que més els agrada i punt.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s